Körlektioner

Är det dags att ta körlektioner?

Längtar du efter att ta körkort så att du kan ge dig ut på vägarna? Dala Trafikskola i Mora har lång erfarenhet av att hjälpa blivande förare att uppnå sina drömmar!

Hos oss kan du välja mellan flera olika kurser samt utbildningar och vi erbjuder både enstaka körlektioner och körkortspaket.

Skräddarsydd utbildningsplan – vi anpassar dina körlektioner efter dig

Vi på Dala Trafikskola i Mora vill att du som elev ska känna dig trygg när du skriver in dig hos oss för körlektioner.

Efter inskrivningen skapar därför du och någon av våra duktiga trafiklärare en skräddarsydd utbildningsplan som formats efter dig och dina förutsättningar. Vi erbjuder även en kostnadsberäkning så att du har kontroll över körlektioner pris.

Tänk på att du behöver ett giltigt körkortstillstånd från Transportstyrelsen innan du sätter igång med dina körlektioner.

Oavsett vilket körkort du vill ta – vi har körlektioner som passar dina behov

På vår trafikskola finns det många möjligheter om du vill ta körlektioner! Här kan du ta körkort för personbil, moped samt släp och vi erbjuder till exempel handledarutbildning/introduktionsutbildning, lärarledda teorilektioner och risk 1 och 2. Vår intensivkurs körkort är ett perfekt alternativ för dig som har bråttom att få ditt körkort och vill delta i körlektioner under en kortare period.

Vi vågar lova att du får bra förutsättningar för att ta ditt körkort när du tar körlektioner hos oss! Dala Trafikskola i Mora har tillgång till övningsområden av olika slag och du kan till exempel ta körlektioner i lugna bostadsområden, korsningar, stadsmiljö, på motorväg samt på landsväg.

Kombinera körlektioner med teori och privat övningskörning

Bästa sättet att lära sig hur man kör bil är att låta någon av våra utbildade trafiklärare vägleda dig och att kombinera dina körlektioner hos oss med privat övningskörning tillsammans med en kunnig handledare.

För att få ut så mycket som möjligt av din körkortsutbildning rekommenderar vi att du studerar teori parallellt med dina körlektioner.

Vår trafikskola finns på Vasagatan 13 i Mora, en tätort i vackra Dalarna.

Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post om du till exempel vill ha information om körlektioner pris eller innehållet i en körlektion.

Lärarledda teorilektioner

Är det dags att ta körlektioner? Vi erbjuder körlektioner med erfarna trafiklärare. Dala Trafikskola i Mora har lång erfarenhet av att hjälpa blivande förare att uppnå sina drömmar!